24 Şubat 2007 Cumartesi

bana göre blogcu...

blog da blog .. baba nedir bu blog diyenler var hala..

blog nedir diyenlerin google arama motoruna "blog nedir?" diye yazmalarını rica edeceğim.. çünkü bir çok sefer çok güzel anlatılmış.. aynı şeyi burda tekrarlamanın ve trafiği aksatmanın bir manası yok...

nasıl blogcu olunur.. aslında blogcu olmak.. artık şey gibi oldu.. herkes ben sanatçıyım der çıkar ya.. bu sefer deriz ki hangisi gerçek sanatçı... blogcularda öyle oldu.. ben belki iyi bir blogcu olmayabilirim.. ( ama öyle sanmak istiyorum :D )... ama bir blogcu nasıl olunur kestirebiliyorum..

bi kere bir blogcu kendi yazılarını yazabilmeli.. bunu zaten biliyoruz.. bunu herkes yapıyor öyle mi dersiniz.. aslında değil.. tam olarak değil yani... ordan burdan güzel yazılar, konular görüp vaaooww süper.. diyip.. kendi blogunda alıp tıpatıp nerdeyse yayınlayıp.. google de listelenip egosunu tatmin etmek isteyen blogcular var... o kadar çocukça ki.. sanki interneti fethedecek sanıyor herhalde... aynı yazıdan birden fazla blogda görüp.. ee hangisinin yazısı sahibi kim bunun diyorsunuz...

blog tatmin işidir... ama öyle değil.. blog birazcık dürüst olma işidir.. yani bir kişinin bloguna baktığınız zaman.. onu görürsünüz.. çünkü blogun heryerine imza atar blogcu.. aynı gerçek hayattaki gibi.. girip odasına baktığınızda az da olsa onu tanırsınız.. blogcunun seçtiği kelimeler çok önemlidir.. ben mesela biraz.. rahat davranıyorum nedense bu konuda.. hani rahatsızlık veriyorsam ne mutlu.. ( aa ne diyom ben :D ).. üzgünüm.. gerçekten şaka bi yana rahatsızlık vermiyorumdur umarım..

bir okuyucu bir blogcudan ne bekler... bloglayan kişi ne ile ilgileniyorsda zaten onu ayırır sayfalar dolusu.. ben kafama göre.. canım ne çekerse..o yüzden karmaşıktır.. ve kategorilendirme saolsun.. birazcık toparlanıyor gibi bi şey... ama her telden çalmak diye bi şey vardır bi de.. yok mu öyle bloglar.. var işte... neydüğü belirsiz bloglar da var....

bir blogcu yazısını yayınladığı zaman o yazının arkasında durmalıdır.. söylediği herşeyin arkasında durmalı.. cevap vermeli... gerekirse laf da yetiştirmelidir ( uygunsuz yorumlar için geçerli ) .. ayrıca bir blogcu okuyucuyu sıkmamalıdır.. nasıl yani.. ben sıkıyor muyum sıkmıyor muyum bunu bilmiyorum.. ama sıkanlar da vardır elbet... bu da biraz yetenek işi sanırım.. herkes yazar olabilseydi aynı zamanda bir okur da olabilirdi.. sanırım.. ve sanırım dünya da aydın bir dünya olurdu...

bir blogcu blog yapmaya çalışmalı.. bloglamak için uğraşmalı.. site yapmaya çalışan.. blogunu site gibi göstermeye çalışan bloglara gülüp geçiyor ve hemen diğer bağlantıyı tıklıyorum... ben blog görmek istiyorsam onu görmeliyim.. site görmek isteseydim siteleri tıklardım.. aradaki farkı bilecek kadar zekiyim.... zekiyiz...

peki blogcu okey.. tamam da.. bir blogcu nasıl bir blog servisini tercih eder.. bir blogcunun tercih etmesi gereken blog servisi nedir... tabi ki bu sorunun cevabı kişiselleştirmeden geçer...

bloglamak kişisel bir şeydir.. toplum hayrına yapılmadığını biliyoruz.. elbet öyle de yapılabilir.. ama blog kişiye ait bir şeydir... onu tutupta.. bir şekle sokmak kadar saçma bi şey olamaz..

örneğin...

msn programları... yauuhhhuu.. ne anladım ben bundan.. hani sen ?... bu blog değil ki.. demek ki bizler blogu.. bir kaç mb lik alan olarak görüp yazıp üye okuyucu çekebileceğimiz.. ve koyduğumuz göz zevkini bozan ordan burdan sarkan reklamlarla gelir elde edebileceğimiz bir yer sanıyoruz... blogda.. dünya görüşünü söylersin.. dersin ki tüm insanlar kırmızıdır.. bunu sence veya bence olduğu apaçık ortadadır.. ama msn dersen.. bu bir fikir değil.. bu yazarlık değil.. sen zaten bu msn zımbırtısını vermesende ben onu orjinal yerinden indireceğim versen de... senin bana bi hayrın yok... boş iş... bana bilmediğim bir şey söyleyin.. blogcular bildiklerini bilmeyenlere söyleyenlerdir aynı zaman da...

neyse.. şimdi geldi sıra blog servis olayına.. demin diyecektim.. dellendim.. ( ne biçim kelimeyse... dellenmek :D ) ... en iyi blog servisi.. en çok kişiselleştirilenidir... ben bu yüzden blogger'ı tercih ediyorum... istediğim haltı nerdeyse yiyorum... kafama göre takılırken eğleniyorum.. sıkılmıyorum.. yav şu da olsa bu da osla dediklerim de var.. ama blogger google güvencesinde ... ya da ben öyle sanıyorum...

bir sürü blog servisi var.. türkçe blog servisleri arasında en sevdiğim ve zaten en bilindik blogcu.com dur... ama benim orda eksik bulduğum şeyler var elbet.. ama illaki değişir.. bilemiyorum.. türksün o halde türkçe blog kullan diyenler mi var sanki ne ?... sanki blog türk icadı.. sanki internet türk icadı diyip geçiyorum...

bu aralar gene ilk başta etkilenip sonunda istemediğimi bi sonuca vardığım desenblog var.. flash blog.. okuduğum bir yazıya göre de ( bağlantı verecektim ama tekrar bulamadım üzgünüm... ) ilk türkçe flash blog...

bakın bir blogcu her zaman blogunun görünümüne bakar.. çünkü buraası sanal alem.. burası görsellik ve duyumsallık... dokunamazsın.. dokunabilseydin blogumun yüzeyini pürüzlü mü yapsam derdin.. koklayabilseydin lavanta daha iyi derdin.. aynı üstüne sıktığın parfüm gibi.. ama unutmayın.. bir insan ilk önce dış görünüşüyle değerlendirilir.. bi adam da ben ceket kravat görürsem ona bakarım.. bu adam ne ayak diye.... serseri gibi giyinmişse bu adam ne ayak lan derim bu sefer... ön yargı değil bu.. insan kendisini belli eder.. dışa bir şekilde vurur ya da görünmeye çalışır... nasıl görünmeye çalıştığı da önemlidir blogun.. karanlık.. hımm mesela benimki... aradığını bulamayıp artık siyahta karar kılan kişi... renkli.. karmaşıklıktan hoşlanan.. ya da karmaşıklık olarak görmeyip de canlı bulan... şurdan burdan resimli... müzikli.. kendini dinletmek isteyen paylaşmak isteyen.. ya da ben bunu dinlerim naber diyen...

bana göre blogcu böyle bi şeydir.. sizce nedir gerçekten merak ediyorum.. en iyi blog servisi nedir ? ve nedir blogcu denen kişi sizce?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

benzer yazılar

Related Posts with Thumbnails